لوازم یدکی خودرو و متعلقات

اهداف اصلی به کاربردن دیفرانسیل

دیفرانسیل

اهداف اصلی به کاربردن دیفرانسیل

سه هدف کلی استفاده از دیفرانسیل درخودرو عبارتند از:

1-انتقال قدرت موتوربه چرخ ها

2-انجام آخرین مورد کاستن نسبت دنده ودرنتیجه افزایش سرعت

3-ااعمال قدرت به چرخ ها همراه بادادن مجوزچرخیدن لاستیک هادرسرعت های کوناگون که فلسفه وجودی اصلی دیفرانسیل است

علت نیازمندی به دیفرانسیل :

سرعت چرخ های خودروبه ویژه درپیچ هامتفاوت می باشدچرخی که داخل پیچ قرارداردطول مسیر کمتری را طی می کنددرحالی که چرخ قرارگرفته دربیرون پیچ مسافت بیشتری را می پیماید بنابراین چرخ داخل پیچ دارای سرعت دورانی کمتری است .برای چرخ های متحرک این مساله اهمیتی ندارد یعنی برای چرخ های عقب خودروهای دیفرانسیل جلو وچرخ های جلوخودروهای دیفرانسیل عقب مهم نمی باشدزیرا این چرخها به صورت مستقل گردش می کنند ولی چرخ های گرداننده (محرک) با کمک سیستم انتقال قدرت وموتور به همدیگرمتصل شده اند. واگر خودرو فاقد دیفرانسیل بود چرخ ها نسبت به هم قفل می شدند .بنابراین برای جلوگیری از این قفل شدگی چرخ های محرک سرعت آنها آنها بایستی باهم برابرباشد این نوع حرکتباعث می گردد خودرودرسرپیچ ها به سختی بپیچد.برای دورزدن خودرو درسرپیچ یک چرخ حتما باید بلغزدولی بااستفاده از لاستیک های مناسب جاده های با اصطکاک به قدر کافی به نیروی خیلی زیادی برای لغزش یک لاستیک احتاج خواهیم داشت .

دیفرانسیل بعد از میل گاردان قرارگرفته ودرخودروهای فاقد میل گاردان جایگاه آن بعدازگیربکس بوده که بعد از آن پلوس ها قراردارندویکی ازاجزای سیستم انتقال قدرت می باشد امکان چرخیدن چرخ بیرون از پیچ با سرعت بیشترنسبت به چرخ داخل پیچ توسطدیفرانسیل فراهم می شود ویاامکان پبچیدن بدون ترمز گرفتن نیز ازمزایای به کارگیری دیفرانسیل هست ودرجاده های با سطوح صاف نیروی موتور رل به تساوی بین چرخ های عقب تقسیم می کنداماحین دور زدن ویا حرکات مارپیچی ویادردست اندازها نیروی موتوربراساس نیازمندی های چرخ هاتوزیع می کند .آنچه که ازنمای بیرون دیده می شود به نام کله گاوی مشهوراست ولی داخل آن دنده کرانویل ،دنده پینیون ، 4هرزکرد گوچک ، 6عددبال بیرینگ و2دنده سرپلوس چرخ ها قرارگرفته اند.تنظیم دور چرخ در سرپیچ هابرعهده دنده های هرزگرد می باشد.

به صورت چکیده شده باید گفت نیروی موتوربه وسیله سیستم کلاچبه گیربکس منتقل شده واز آنجاتوسط میل گاردان به دیفرانسیل وازطریق دیفرانسیل به پلوس چرخ هارسیده وبه این ترتیب چرخ ها به حرکت در می آیند.

خلاصه وظایف دیفرانسیل عبارت است از

1-کاهش سرعت برای انتقال گشتاور زیاد به چرخ ها تا کشش خودرو افزایش یابد.

2-تغیرجهت نیروزیرا خط محورومحورخروجی گیربکس درامتدادطولی خودروومحورهای محرک چرخ های عقب ازقبیل پلوس هادرراستای عرضیاتومبیل قراردارندلذاضروری است ازیک مکانیسمی کمک گرفته شودکه نیرو راتحت زاویه90درجهبرچرخ های محرکاتومبیل منتقل کند که این عمل بادرگیری کرانویل وپینیون دیفرانسیل انجام می پذیرد.

3-تقسیم نیرو برای چرخ ها که حین دور زدن درسرپیچها مورد نیاز هست .

4-تنظیم دور حین دورزدن سرپیچ ها که نیاز مبرمی است.

لیست محصولات قطعات خودرو در لینک مقابل : لوازم یدکی لیفان ، جک ، برلیانس ، اچ سی کراس

سایت و فروشگاه تاپ یدک مفتخر است لوازم یدکی های مورد نظر خودرو های چینی شما در ایران فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت و فروشگاه تاپ یدک خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در تاپ یدک تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : 02133999117 و 02133920899 و همچنین ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید