جک, لوازم یدکی برلیانس, لوازم یدکی خودرو و متعلقات, لوازم یدکی خودروهای لیفان

تسمه خودرو چیست و انواع آن

تسمه خودرو

بیش از آنچه در ابتدا تصور می کردید، تسمه های محرک نقش مهمی در ماشین شما دارند. در واقع، هیچ وسیله نقلیه ای بدون تسمه در جای خود خیلی طولانی کار نخواهد کرد اگر اصلاً کار کند! ممکن است استفاده از تسمه در محفظه موتور داغ غیر منطقی به نظر برسد، زیرا لاستیک معمولا شکننده است، اما تسمه های مورد استفاده در خودرو بسیار بیشتر از لاستیک هستند.

ممکن است بپرسید “تسمه ها از چه چیزی ساخته شده اند؟” با نگاهی به بیش از ده سال پیش، تسمه ها معمولاً از لاستیک نئوپرن ساخته می‌شدند که با رشته‌های پنبه تقویت می‌شد و با کولار لایه‌بندی می‌شد. این تسمه ها مستحکم بودند و از 80000 تا 125000 کیلومتر دوام داشتند. تسمه های محرک امروزی از لاستیک اتیلن پروپیلن دی ان مونومر (EPDM) ساخته شده اند که تا 160000 کیلومتر یا بیشتر دوام می آورد و از خرابی های پیش بینی نشده جلوگیری می کند. لاستیک EPDM سفت تر از نئوپرن است و در برابر کشش بهتر مقاومت می کند.

چند تسمه ماشین شما بستگی به مدل و مدلی دارد که رانندگی می کنید. ممکن است فقط یک تسمه مارپیچی بلند داشته باشد یا ممکن است دو یا سه تسمه محرک جانبی داشته باشد. این علاوه بر تسمه تایم است، اگر ماشین شما مجهز به تسمه تایم باشد.

امروزه چه سبک های تسمه در بازار وجود دارد؟ چگونه روی موتور استفاده می شوند؟ تاپ یدک توضیحات هر تسمه را برای شما دارد و می توانید تسمه های جایگزین برای ماشین خود را در www.topcaryadak.com پیدا کنید و آنها را درب منزل تحویل بگیرید.

تسمه V

قدیمی ترین سبک تسمه امروزه هنوز در برخی از خودروهای امروزی استفاده می شود، به ویژه برای لوازم جانبی مانند پمپ های فرمان برق و کمپرسورهای تهویه مطبوع. چه ماشین جدیدتر شما یک تسمه V برای لوازم جانبی داشته باشد یا شما نیاز به جایگزینی برای پمپ آب ماشین قدیمی داشته باشید، طراحی ثابت می ماند.

یک تسمه V به دلیل شکل آن نامگذاری شده است. اگر به تصویر بریده ای از یک تسمه V نگاه کنید، خواهید دید که شکل گوه مانند یک V را ایجاد می کند. قرقره ها با یک شیار مربوطه ساخته می شوند و تسمه V در اثر اصطکاک در هر دو طرف قرقره را می چرخاند. V.

از آنجایی که تنها دو نقطه تماس بین تسمه و قرقره ها وجود دارد، هر گونه شلی یا شتاب با گشتاور بالا می تواند باعث لغزش تسمه شود و پتانسیل سایش را افزایش دهد.

تسمه فرمان برقی

تسمه هااغلب برای پمپ های فرمان برق، به ویژه در مدل های قدیمی تر استفاده می شوند. تسمه در اطراف قرقره پمپ برق فرمان، یک شیار در قرقره میل لنگ و در امتداد یک کشنده تسمه قرار دارد.

تسمه تهویه مطبوع

مانند تسمه‌های فرمان برقی، تسمه تهویه مطبوع در خودروهای قدیمی‌تر قبل از محبوب شدن تسمه‌های سرپانتین استفاده می‌شود. تسمه کلاچ کمپرسور تهویه مطبوع را می چرخاند و از یک کشنده با قابلیت تنظیم دستی یا یک کشش فنری محکم نگه داشته می شود.

تسمه دینام

باز هم، برای دینام معمول بود که یک تسمه اختصاصی داشته باشد. تسمه در شیار قرقره دینام قرار می گیرد و با چرخش میل لنگ می چرخد و کشش براکت دینام تسمه را محکم نگه می دارد.

زمانی تسمه های V شکل دیوارها و قفسه های فروشگاه های قطعات در سراسر جهان را پوشانده بودند. از آن زمان کمتر رایج شده‌اند و جای خود را به کمربند مارپیچ پیچیده‌تر یا کمربند آجدار V داده‌اند.

تسمه سرپانتین یا تسمه آجدار

تا کنون رایج ترین سبک کمربند در خودروهای امروزی کمربند سرپانتین است. نام تسمه از هدف آن گرفته شده است، و آن “مار” در اطراف تمام قرقره های زیر کاپوت است.

تسمه تایم

تسمه تایم یک تسمه لاستیکی ضخیم و بادوام با دندانه های بزرگ عمود بر تسمه است. این دندانه ها دقیقاً در دندانه های میل بادامک و میل لنگ قرار می گیرند و تسمه با یک کشنده تسمه تایم هیدرولیک محکم در جای خود قرار می گیرد. راهنماهای تسمه تایم در هر دو طرف تضمین می کنند که تسمه لرزش یا سایش در برابر فلز ندارد اجزاء. و برای محافظت از تسمه تایم، پشت درپوش تسمه تایم در جلوی موتور پنهان شده است.

خرید تسمه تایم جک           –            خرید تسمه تایم برلیانس

برای بسیاری از خودروهای مدرن، تسمه تایم وظیفه چرخاندن پمپ آب و خنک نگه داشتن موتور را بر عهده دارد. اگر برای خودروی شما اینطور است، توصیه می شود پمپ آب را همزمان با تسمه تایم تعویض کنید. کیت تسمه تایم ممکن است نه تنها شامل خود تسمه، بلکه کشنده و پمپ آب نیز باشد.

سایت تاپ یدک وارد کننده قطعات یدکی خودروهای جک  و لوازم یدکی دیگر خودرو های چینی می باشد که لوازم یدکی اورجینال و اصلی برلیانس H330 و لوازم یدکی جک و لوازم یدکی برلیانس و لوازم یدکی لیفان را به مصرف کننده های این خودرو ارائه میکند شما میتوانید به راحتی با کارشناسان ما در شرکت و سایت تاپ یدک تماس گرفته و این لوازم را خریداری نمایید.

سایت و فروشگاه تاپ یدک مفتخر است لوازم یدکی های مورد نظر خودرو های چینی شما در ایران فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت و فروشگاه تاپ یدک خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در تاپ یدک تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : 02133999117 و 02133920899 و همچنین ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید