جک, لوازم یدکی برلیانس, لوازم یدکی خودرو و متعلقات, لوازم یدکی خودروهای لیفان

تفاوت لامپ های هالوژن، زنون و LED

چراغ

تفاوت لامپ های هالوژن، زنون و LED

چراغ های جلو از جمله موارد الزامی و حیاتی در وسایل نقلیه به شمار می‌روندو از اهمیت زیادی در هنگام رانندگی برخوردار هستند؛ زیرا که بدون وجود این چراغ ها، رانندگی در شب و یا در شرایط نامناسب جوی غیر ممکن خواهد بود. این چراغ ها با روشن کردن مسیر پیش روی راننده، قدرت و توانایی حرکت در تاریکی را به وی می‌دهند. با پیشرفت خیره کننده دانش وتکنولوژی و گسترش صنایع خودروسازی، انواع گوناگونی از چراغ ها طراحی و تولید شده‌ وبه بازارروانه شده اند که هر کدام مزایا و معایبی دارند و در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم. اما در ابتدا ی ساکن ضروری است

تعریفی ازچراغ جلووساختار آن بیان کنیم.

ساختارچراغ جلو:

چراغ جلو، همانگونه که از اسم آن مشخص است، چراغی است که در قسمت جلوی وسایل نقلیه قرارداشته و از کاسه و لنز ویژه ای تشکیل شده که وظیفه آن، روشن کردن مسیر جلوی راننده در تاریکی، شرایط بد جوی، و دیگر مواردی که منجر به کاهش دید می‌شوند، می‌باشد. واضح است، نور انتشاریافته از این چراغ ها نباید به نحوی باشد که دید رانندگان روبه رو را دچاراختلال نماید اولین مرتبه، نور این چراغ ها با استفاده از استیلن یا نفت تامین می‌شد .از دیگر وظایف سیستم روشنایی خودرو می‌توان به آگاه سازی دیگر رانندگان از ابعاد و راستای حرکت خودروی شما اشاره کرد. این چراغ ها بر اساس لامپ مورد استفاده به سه دسته اصلی هالوژن، زنون و LED تقسیم بندی می‌شوند. گفتنی است، تکنولوژی به کار رفته در تامین نور نیز، می‌تواند مبنای تقسیم بندی چراغ ها قرار بگیرد

چراغ های هالوژن

لامپ های هالوژن که به صورت وسیعی در چراغ های جلوی وسایل نقلیه کاربرددارند، از یک رشته نازک تنگستن و یک حباب شیشه ای حاوی گاز هالوژن تشکیل شده‌اند. با هر بار روشن کردن چراغ، گاز هالوژن موجب داغ شدن رشته تنگستن و در نتیجه تولید نوری سفید رنگ می‌شود.

چراغ های زنون یاچراغ های HID(DISCHARGE HIGH INTENSITY)یالامپ های باتوان تابشی بالا

زنون، گازی بی رنگ، بی بو و واکنش ناپذیر است که در مقادیر بسیار کم در اتمسفر یافت می‌شود و استفاده از آن در چراغ های جلو، در حال گسترش است.

این لامپ ها به دلیل ساطع کردن نوری سفید رنگ ناشی از ایجاد قوس الکتریکی بین دو الکترود، از محبوبیت خاصی بین خودروسازان برخوردارند.

 چراغ های LED

که مخفف عبارت “Light Emitting Diode” و به معنای “دیود انتشاردهنده نور” می‌باشد، دیود نیمه رسانا است که با دریافت ولتاژ روشن می‌شود.

چنانچه توجه کرده باشید، فقط قسمت بالایی LED روشن می‌شود و نیمه پایینی آن باید خنک بماند. به همین دلیل، ساختار این لامپ های کوچک با لامپ های هالوژن و زنون کاملا متفاوت است.

مزایا و معایب لامپ های هالوژن، زنون و: LED       هرکدام از این لامپ ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و به همین دلیل نمی‌توان گفت کدام یک بهترین هستند؛ انتخاب هر یک از آنها، به نیازها و اولویت های خریدار بستگی دارد. با نگاهی به جدول زیر که در آن مهمترین مزایا و معایب این لامپ ها آورده شده‌اند، متوجه خواهید شد که هیچ یک از آنها بر دیگری برتری ندارد و انتخاب آنها از سوی هر شخصی، اساسابرحسب سلیقه می باشد.

نوع لامپ مزایا معایب
هالوژن      نورسفیدوشفاف تا3برابرچراغ هالوژن،طول عمرزیادوهزینه تولید تعویض بسیارکم می باشد تولیدگرمای زیادحتی تا200درجه سانتی گراد،اتلاف انرژی،هنگام تعویض حباب بایددقت زیادی به خرج دهید،درصورت تماس باسیالات سریعا واکنش نشان می دهند.
زنون نور بسیار مناسب، مصرف انرژی کمتر تا35وات انرژی نیاز دارد، و طول عمر بیشتر در مقایسه با لامپ های هالوژن تا3000ساعت گران قیمت، به دلیل ایجاد نور خیره کننده ممکن است سبب آزار راننده مقابل شوند،خطرات زیست محیطی پس ازشکستن بخاطرسرب وجیوه داخل آن،
LED اندازه کوچک، مصرف انرژی بسیار کم، ساختار متفاوت گران قیمت، به دلیل تولید گرمای زیاد بیشتر از لامپ های هالوژن و زنون باید خنک شوند

سایت تاپ یدک وارد کننده قطعات یدکی خودروهای جک  و لوازم یدکی دیگر خودرو های چینی می باشد که لوازم یدکی اورجینال و اصلی برلیانس H330 و لوازم یدکی جک و لوازم یدکی برلیانس و لوازم یدکی لیفان را به مصرف کننده های این خودرو ارائه میکند شما میتوانید به راحتی با کارشناسان ما در شرکت و سایت تاپ یدک تماس گرفته و این لوازم را خریداری نمایید.

سایت و فروشگاه تاپ یدک مفتخر است لوازم یدکی های مورد نظر خودرو های چینی شما در ایران فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت و فروشگاه تاپ یدک خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در تاپ یدک تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : 02133999117 و 02133920899 و همچنین ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید