لوازم یدکی خودرو و متعلقات

فیلتر هوا وکاربرد آن

فیلتر هوا

فیلتر هوا و کاربرد آن

فیلتر هوا یکی از عضو های اساسی خودرو است که نقش مهمی در عملکرد اتومبیل دارد.تمیز نگه د اشتن فیلتر هوا موجب تمیز ماندن موتور خودرو عدم وارد شدن ذرات ریز و آشغال داخل موتور می شود و این خود سبب عملکرد بهینهه موتور خودرو می شود.کار فیلتر هوای ماشین همچنین بر روی کاهش مصرف سوخت اثر مثبت داشته وهزینه که برای برداشتن فیلتر هوا قدیمی ونصب فیلتر هوای تمیز صرف میشود می تواند موجب صرفه جویی چندین برابر بیشتر در مصرف سوخت شود.

سیستم های مختلفی در خودرو وجود دارند که لازم است با هماهنگی هم کار کنند تا خودرو عملکرد مناسب داشته باشد.سیستم سوخت یکی از این سیستم هاست که شامل اجزایی می باشد که در زیر به آنها اشاره می شود:

1-باک                     2-کاربراتور یا انژکتور                      3-هواکش

4ساسات                5-پمپ مکش بنزین یا گازوئیل         6-فیلتر هوا و روغن

7-واشر سوخت         وسایر اجزا

لازم به ذکر است که فیلتر هوای لازم جهت عملکرد مناسب موتور خودرو با فیلتر هوا کابین خودرو متفاوت است وهنگام خرید باید توجه داشت که این دو مورد با هم اشتباه نشوند.

انواع فیلتر هوا:

همه ی فیلترهای موجود از مواد نازک ساخته می شوند ، مانند ماسک های کاغذی که در هنگام آلودگی هوا از آنها استفاده می شود و جلوی ورود گرد وغبار وذرات ریز را میگیرد. این فیلتر ها عمدتا از جنس کاغذ یا پارچه هستند البته نوع اسفنجی آن هم به وجود آمده است.

انواع فیلتر هوا عبارتند از:

1-فیلتر کاغذی:این فیلترها متداول ترین نوع در خودروهای شخصی می باشدظاهر این فیلتر ها باهم متفاوت است اما اغلب آنها یک لبه لاستیکی یا پلاستیکی دارند که کاغذی به شکل مناسب درون آن وجود دارد.

2-فیلتر روغنی:این نوع امروزه کاربرد زیادی ندارد مگر در برخی خودرو های قدیمی ساختمان این فیلتر به گونه ای است که ذرات و آلودگی ها را وارد مکانی پر از روغن می کند تا رسوب کرده و خارج شوند.

3-فیلتر اسفنجی:این فیلتر ها از پلیمرهای اشباع شده از روغن به وجود آمده اند و نسبت به نوع کاغذی قوی تر عمل می کنند وبه همین دلیل برای محیط هایی با آلودگی بیشتر مانند کارخانه و.. کاربرد بیشتری دارند.

4-فیلتر پنبه ای:ساختمان این فیلترها از پارچه های پنبه ای با منافذ ریز ساخته شده که می توان از آنها چندین بار استفاده نمود ، بدین معنا که آنها راشست ومجددا به کار گرفت.

زمان تعویض فیلتر هوا:

باتوجه به جنس فیلتر هوا مشخص است که این فیلتر دارای عمر محدود است وباید در زمان لازم اقدام به تعویض فیلتر هوا نمود.عمر مفید تعیین شده برای فیلتر بین 3تا5 هزار کیلومتر کارکرد خودرو می باشد.برخی کارشناسان نیز بر این باورند که فیلتر هوا را باید هرسال عوض نمود.

تعویض فیلتر با توجه به نوع خودرو مشخص می شود که می توان از دفترچه راهنما آن گرفت . اما به طور کلی تعویض فیلتر هوا شامل مراحل زیر است:

باز کردن درب محفظه ای که فیلتر در آن قرار دارد، درآوردن فیلتر قدیمی و کنارگذاشتن آن، جایگزین کردن فیلتر هوای جدید و محکم کردن مجدد درب محفظه.

محل قرارگرفتن فیلتر هوا در خودروهای مختلف متفاوت است وباید توجه نمود که فیلتر در مکان مناسب قرار گیرد زیرا در غیر این صورت ممکن است از درز های موجود ذرات و آلودگی ها وارد موتور شوند.همچنین هنگام خرید از فیلتر هوای نامرغوب جدا خودداری نمایید زیرا اثرات سوء ای را برای خودرو شما به دنبال دارد .

لیست محصولات قطعات خودرو در لینک مقابل : لوازم یدکی لیفان ، جک ، برلیانس ، اچ سی کراس

سایت و فروشگاه تاپ یدک مفتخر است لوازم یدکی های مورد نظر خودرو های چینی شما در ایران فراهم کند. شما میتوانید به راحتی این کالاها را از سایت و فروشگاه تاپ یدک خریداری کنید و یا برای مشاوره بهتر با مشاورین ما در تاپ یدک تماس حاصل نمایید. شماره تلفن های تماس : 02133999117 و 02133920899 و همچنین ایمیل با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان نیاز شما را برطرف نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید